Doručak: zobene na sto načina

Doručak: zobene na sto načina

Kada se jedu često i uvijek na isti način, zobene za doručak s vremenom postanu kao kazna…

…ako ih se malo ne začini. 😀
Ne sjećam se kada sam zadnji puta jela samo zobene s mlijekom.
Namirnice koje se trudim uvijek imati doma i s čime ih onda po ukusu i raspoloženosti kombiniram su:

tekući dio:

  • mlijeko (kravlje, kozje, zobeno, bademovo, kokosovo)/jogurt/kefir/voda
  • ako radim s jogurtom ili kefirom, to je onda uvijek hladna verzija
  • ako radim s mlijekom ili vodom (ili kombinaciju), nakon što sam sve sastojke izmiješala često zagrijem u mikrovalnoj (ili na štednjaku) pa nastane fina kaša
  • ako stavljam kokosovo mlijeko, uvijek stavim samo par žlica

suhi dio: 

  • zobene pahuljice – sitne ili krupne
  • whey ili neki drugi protein u prahu
  • mljeveni mak, mljeveni rogač, kakao, kokosovo “brašno”
  • sjemenke: lanene, suncokretove, chia
  • pšenične/zobene posije (mekinje), pšenične klice
  • svježe voće: jabuka, banana, jagoda…
  • suho voće: grožđice, brusnice, datulje, goji…
  • smrznuto voće: brusnice, jagode, miješano…
  • orašasti plodovi: badem, lješnjak, orah, kikiriki
  • tamna čokolada
  • stevija, med, cimet, ekstrakt vanilije/limuna

 

Također, iste te dodatke koristim i prilikom pripremanja griza.

Konkretnog recepta nema, nego dajte mašti na volju!

Ovisi o danu (koliko će biti fizički naporan), osobno stavim oko 60 ili 90 g zobenih, uz dodatke po želji koji su umjereni. Cijeli doručak mi najčešće ima između 450 i 600 kcal.
Lanene sjemenke uvijek sameljem u mlincu za kavu prije konzumacije, mekinje su super zdrave, pune su proteina i vlakana pa povećavaju osjećaj sitosti ali i volumen hrane u zdjelici.

 

Također, mogu se usitniti u mlincu za kavu i napraviti palačinke, a mogu se skupa sa dodacima pomiješati s jajem, smanjiti količinu tekućine i napraviti corny pločice koje možete nositi sa sobom.

Cijeli doručak možete pretvoriti u šejk tako da sve što mislite kombinirati utrpate u blender – za tren nastane još jedan super obrok2go za ponijeti sa sobom kada izlazite iz kuće. Izgovori da se ne stigne doručkovati su upravo to – izgovori.

Primjer 1: Zob + kokosovo brašno + jabuke + brusnice + goji + cimet, s mlijekom

zobene pahuljice doručak
Primjer 2: Zobene pahuljice + 1 jabuka + 1 banana + malo oraha i brusnica + cimet, s jogurtom.
Primjer 3: Zobene pahuljice + 1 jabuka +  suhe šljive + lanene sjemenke + rogač + cimet, s mlijekom.
Primjer 4: Zobene pahuljice + zblendane jagode +  čokoladni whey + lanene sjemenke, s vodom.
Primjer 5: zob + lanene + stevija + mlijeko + kakao, s bananom i suhim voćem
Primjer 6: Smokve+breskva+zob+whey+bademi, s mlijekom
Primjer 7: Posni sir + laneno ulje, s jogurtom, cimetom, zobenima, medom, kupinama i orasima

14 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

an_katreply
27. studenoga 2013. at 16:01

Hvala na postu, obogatila si mi jutarnje zobene 🙂 i podsjetila što sve mogu utrpati u shake to go..
Imam pitanjce – rogač i mak nije potrebno termički obraditi? Mislila sam ih samo zaliti vrućom vodom pa me zanimalo da li je to dovoljno. Hvala!

Figurareply
28. studenoga 2013. at 14:40

Baš mi je drago 🙂
Ne treba ih termički obrađivati, vruća voda je sasvim dovoljna da malo omekšaju! Dobar tek 🙂

Vesnareply
5. srpnja 2014. at 20:37

Hvala na odličnim i jednostavnim prijedlozima, taman gledam kako da obogatim svoje zobene jer ću inače poluditi haha 😀

Figurareply
6. srpnja 2014. at 15:46

Znam taj filing, nisu ovoliki dodaci nastali bez veze 😀

Martina Mikulićreply
20. kolovoza 2014. at 15:02

Mmm ove mi zobene pahuljice, na ovaj način izgledaju vrlo primamljivo! ja sam si pripremala same bez ikakvih dodataka s kozjim mlijekom i samo mi se smučilo. Drugi put sam stavila i voća, oraha, meda, cimeta, bilo je super i zdravo je! Tako da preporučuem!

Anonimnoreply
3. veljače 2015. at 1:04

Ja imam 2 opcije zobenih trenutno:
1. Jabuka,zobene,jogurt (skoro svako jutro tako)
2. Zobene prokuhane u vodi,natren,cimet,jabuka i bademi
Ljeti vec dolaze breskve i bobicasto voce u kombiacije 😉
Super su ti recepti :))))

Figurareply
3. veljače 2015. at 12:31

Joj, jedva čekam ljeto i sezonu malo drugačijeg voća. Fine su ti kombinacije! Umjesto natrena preporučam steviju, nije da si me pitala lol 😀
I hvala:)

Anonimnoreply
11. veljače 2015. at 12:44

ehhehe a nisam bas upoznata sa tom stevijom gdje ju je najbolje kupiti i koja joj je cijena…

Figurareply
12. veljače 2015. at 12:20

Na tržištu postoje razne vrste stevija: mljevena biljka, ekstrakt stevije, tablete, tekuća stevija (sirup).
Kada se čita deklaracija, treba pisati ili ekstrakt stevije (bijeli prah, prerađen ali nema drugih sastojaka) ili samo stevija (zeleni listići sušene biljke). I samo to od sastojaka. Sve ostalo su miješavine raznih umjestnih zaslađivaća, šećera i stevije u tragovima.
Ja koristim KAL steviju, ima ih u raznim drogerijama i ljekarnama, cijena je oko 150kn ali meni traje godinu dana uz gotovo svakodnevno korištenje.

Mukyreply
11. veljače 2016. at 18:53

Ove pahuljice znači samo zagrijemo malo (ako je s mlijekom i vodom) u mikrovalnoj da omekšaju, ne treba kuhati?

Majareply
16. veljače 2016. at 23:37

Ne trebas ih kuhati. Dovoljne su 2 min u mikrovalnoj da omekšaju (i zagriju se, ja ih zimi volim tople). Ako volis hladne, onda samo pusti 15ak minuta da nabubre, ili ih pripremi večer ranije i stavi u fridž.
Poanta je da ne trebaju nužno termičku obradu. 🙂

memorysunreply
16. ožujka 2016. at 13:27

Obožavam nasjeckati arancine, ako nemam neki izbor voća žličica domaćeg pekmeza…jako često dodajem i kurkumu u kokosovom ulju ( PRETHODNO pripremljenu: lagano zagrijanu na malo kokosovog ulja i tako čuvam u frižu), malo svježeg sira dodam….

Tin Zubacreply
13. prosinca 2016. at 17:12

primjer 2 ,dali mogu zobene i onako bez kuhanja

Majareply
13. lipnja 2017. at 21:43

Zobene pahuljice mogu, da.

Leave a reply

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.